9 C
İstanbul
Çarşamba, Haziran 23, 2021
Ana Sayfa Edebiyat Deneme Yazmak ve Yazılanı Okumak...

Yazmak ve Yazılanı Okumak…

Yazmak ve yazılanı okumak…

Ülkemde bu ikisini yapmakta gittikçe zorlanan bir haller var. Sürekli tırmanıyor aldırmazlık. Okumak bir boş zaman geçirme; yazmak ise sözcük sıralaması, boş kâğıt üstüne kara punto düşürülmesi olarak görülüyor.

Şiirde, düzyazıda, anıda, makalede…

Hele yabancı sözcükleri Türkçe eklemelerle akrebin, yılanın zehirini akıtması gibi dizin aralarına sokmaları yok mu?! Ya da Öz Türkçecilik adına masabaşı üretimler…

Yazan da anlamaz ama yazar. Halkı bilmez. Halkın dilini, geleneklerini, yaşam biçimini bilmez. Yazar. Bileydi ki “Denize düşen yılana sarılır!” sözü umarsızların bir umar anlatımıdır; halkı suçlayan aydın(!) olmaktan utanacak bir düşünce durumunu taşır, yüzü kızarırdı.

Şimdi yazmak cakalı, afili olmak mıdır? Şu cümleyi herkes beynine geçirmek zorunda: “İsmail, başını çocuğun kaşının durduğu yayca eğmiş, öylecene bakıyordu. Hem bakıyor, hem yürüyordu.” (Bebeğin Hikayesi – Yaşar Kemal – özgün el yazısıyla).

Bir çocuğun öteki çocuğa bakışının durum belirlemesidir bu. Canlı bedenini bilmeyen (anatomi) bedeni kağıda çizgileyebilip, mermeri yontulayabilir mi? Bir sorunuz.

İşte bir şiirin, romanın, öykünün, anı ve makalenin anatomisi de sözcüklerdir değerli dostlarım. Anatomi bilinmeden bir yapıt üretmeye kalkışmak olmamalı.

Çoğu kişilerin yaptığı bundan gayrısı değil. Üzgünüm ama gerçeği kabullenmek zorundayız.

Saygılarımla.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

ÇOK OKUNANLAR

Savaş yoksulluktur, işsizliktir, açlıktır, yetersiz beslenmedir!

"Savaş yoksulluktur, işsizliktir, açlıktır, yetersiz beslenmedir, bunun sonucu ortaya çıkan hastalıklardır..." *** ERİCH MARİA REMARQUE (123. Doğum gününde saygıyla...)   Almanya'da Hitler faşizminin iktidara gelmesiyle birlikte kitapları meydanlarda...

İkinci Yeni’den Toplumcu Şiire: Kemal Özer’in Şiir Serüveni

İkinci Yeni’den Toplumcu Şiire: Kemal Özer’in Şiir Serüveni  Giriş Cumhuriyetin ilk yıllarında Tük şiiri çeşitli vadilerde gelişimini sürdürürken çeşitli arayışlar içerisinde olan ve bunun sonucu şiirinde...

TYS BASIN AÇIKLAMASI

BASINA VE KAMUOYUNA Ekonomik krizin her gün derinleştiği ülkemizde, tüm halkı ayrıştıran ve çatışma iklimi yaratan bir politika izlendiğini görüyoruz. Devletle içiçe olan bir suç...

“Perspektif olmaksızın bir sanatsal üretimin ortaya çıkarılması düşünülemez”

Halen kurucusu olduğu “Sanat ve Toplum” internet sitesinin editörlüğünü yürüten Sinan Abuzer AKDAĞ ile genel anlamda sanatın sorunları, özel anlamda sanata bakışı ve alana ilişkin çözüm...

SON YORUMLAR

Mehmet Konyali on GICIR GICIR
Bilgehan Oğuz on “ÖDÜL SİSTEMİ”
Rasim Aşın on “ÖDÜL SİSTEMİ”
Ikbal kaynar on 46’LI
Yuksel on HIDIR DAYI
Gülbahar Yılmaz on ABU
Mustafa Düzgün on İZLER
B.Nur Erkoç on İZLER
Nur Erkoç on ASKIDA EKMEK
Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on BOŞ EV
Rafet Canpolat on BOŞ EV
Atilla IŞIK on BOŞ EV
Deniz on BOŞ EV
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK