9 C
İstanbul
Pazar, Eylül 20, 2020

YARA

yara

bir)

öncesi yara
sonrası yine yara

yara diyorum, yara!
hadi bi işe yara!

babamdaki yara bendim
bendeki babam; ah babalık yara

şimdi benim çocuğumdaki yara
yaradaki çocuk benim; ben yara

derde derman lokman’ın
lokmanlığı da yaraoğlu yara

ben şiir diyorum aslı astarı yara
siz şiir diyorsunuz anlıyorum yara

gözlerinden cümle mahlûkâtın
yaşlarını topluyorum ciğerimde kurutup tuzunu tütüne karıp basıyorum yaraya..

yara diyorum, yara!
hadi bi işe yara!..

doğmak yara..
yaşamak yara..
ölmek yara..
dünya yara..

anlıyorum; anlamak yara…

fotoğraflar Gürel SÜRÜCÜ

iki)

sizin için
hatırlamanın ikliminde
hayat çok yüzlü
bir ağlama duvarıdır

oysa
bilmediğiniz
yaralarınızla kanatırım
hayatın hiç yüzüne
sürte sürte
en mahrem yaralarımı

çünkü
unutmanın ilmini unuttum unutalı
her tür yara gelir bulur ciğerimi

oysa
soyu tükenmiş bir kavmin
dilidir anlamak!

üç)

anladım
yaşanan acılardan
nice akan sulardan sonra
dünün eksik doğrularıymış
bugünün yanlışları
ertelenmesi yarının
bun’danmış
anladım

anladım
ölümcül bir üzünçmüş
insanın insandan göçü
acı tatlı anılarmış barhanası(*)
anladım

anladım
tek gömüsü
dostun sevda kakmalı
bakır cezvesinden dökülen
çıkarsız bir merhabaymış
bu merhamet çölünde
insan kalanın
anladım

gitmek yaraymış
dönmek yaraymış
“kal’mak” yara…

dilimde pası zamanın
tazele Kemal abi!(**)
boşaldı doldu zehri yaranın.

tokuştur yarayı yaraya!
yarasın!

(*) barhana: göç eşyası
(**)Kemal abi: Aziz Kemal Hızıroğlu

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Önceki İçerikGİTMELİ
Sonraki İçerikCovid-19 sonrası Dünya: İhtimaller

ÇOK OKUNANLAR

YANNİS RİTSOS’UN ŞİİRİNDE DÜŞSEL VE MELANKOLİK ÖĞELER

Günümüz şiiri diyebilirim ki, Yannis Ritsos’un şiirinin zirveye çıkmasıyla, birlikte bir gerilemenin içine girmiştir. 18. Yüzyılın ve 19. Yüzyılın önemli sanat eylemliliği...

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALLERİ

A. Halûk Ünal 15. İşçi Filmleri Festivali (İFF) bitti ve geldiği nokta itibariyle, arkasındaki yaratıcılar...

DÜNYA COVİD19’A TESLİM OLDU

Cahit BÜÇKÜN DÜNYA, COVID-19’A TESLİM OLDU, “SÜRÜ BAĞIŞIKLIĞI” ANLAŞMASI YAPTI!Başta eşitlikçi ve insanı yaklaşımla Covid-19’ı sıfırlayan ve akıllı...

TAMLASANA

TAMLASANA   Uyandım yine eksik yanımla tamlasana elimi yüzümü yıkasana sevginle ayı alıp güneşini koy gökyüzüme hadi durma gülüşünü giyindir işe giderken ellerini koy çantama aman ha unutma yanağımda kalsın dudakların merak etme yüreğin...

SON YORUMLAR

Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on Evin Anahtarı
Rafet Canpolat on Evin Anahtarı
Atilla IŞIK on Evin Anahtarı
Deniz on Evin Anahtarı
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK