9 C
İstanbul
Pazar, Eylül 27, 2020
Ana Sayfa Edebiyat Deneme MASAL SALINA GİZLİ BİNE GERÇEK

MASAL SALINA GİZLİ BİNE GERÇEK

MASAL SALINA GİZLİCE BİNEN GERÇEK

Kurt(Kapitalizm) ormanda (dünyada) yürürken (yayılırken) Kırmızı Başlıklı Kız’ı (Sömürülecek Ülkeleri) görür ve onu (onları) yemek için bir plan(Yeni Dünya Düzeni) yapar. Kibarca(Burjuva iki yüzlülüğü ile) kıza(sömürülecek ülkelere) nereye(yoksa demokrasiye mi? ) gittiğini sorar. Kız(sömürülecek ülke ) kurdu(kapitalizmi) arkadaş canlısı(demokrasi havarisi) gördüğü için cevap(iplerini ona) verir. Kurt(Kapitalizm) kıza(sömürülecek ülkeye) büyükannesi (sermaye) için biraz çiçek(demokrasi ) toplamasını(oluşturmasını) ister. Kız çiçek toplarken (sermaye için uygun demokrasi oluşturulurken) kurt(kapitalizm) büyükannesinin kıyafetini giyip(sermaye halk için demokrasi kılığına bürünüp) yatağında(pususunda ) yatar. Küçük kız(sömürülecek ülkeler) eve vardığında(sermaye için uygun yasaları yaptığında) kurt(kapitalizm) onu yer. Bir oduncu(sosyalizm) gelir kurdun(kapitalizmin) karnını yararak(çelişkilerini göstererek) küçük kızı(sömürülen ülkeleri) kurtarır. Daha sonra kurdun(kapitalizmin) ölmesi(tarihten silinmesi) için kurdun(kapitalizmin) karnını(içini) taşlarla(sosyalist kültürle) doldurur. Kurt(kapitalizm) uyandığında(iktidarı tekrar arzuladığında) nehirden su içmek(sermayesinden güç almak) ister. Nehire eğilirken(sermaye kamulaştırıldığından) taşlar(sosyalist devrim) ağırlığını koyar ve kurt(kapitalizm) nehire(sermayesizliğe) düşer, ölür.
HASAN ÇAPİK

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Önceki İçerikKIZIL ERİK FIRTINASI(*)
Sonraki İçerikANNE ÖP DENİZİ

ÇOK OKUNANLAR

YANNİS RİTSOS’UN ŞİİRİNDE DÜŞSEL VE MELANKOLİK ÖĞELER

Günümüz şiiri diyebilirim ki, Yannis Ritsos’un şiirinin zirveye çıkmasıyla, birlikte bir gerilemenin içine girmiştir. 18. Yüzyılın ve 19. Yüzyılın önemli sanat eylemliliği...

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALLERİ

A. Halûk Ünal 15. İşçi Filmleri Festivali (İFF) bitti ve geldiği nokta itibariyle, arkasındaki yaratıcılar...

DÜNYA COVİD19’A TESLİM OLDU

Cahit BÜÇKÜN DÜNYA, COVID-19’A TESLİM OLDU, “SÜRÜ BAĞIŞIKLIĞI” ANLAŞMASI YAPTI!Başta eşitlikçi ve insanı yaklaşımla Covid-19’ı sıfırlayan ve akıllı...

TAMLASANA

TAMLASANA   Uyandım yine eksik yanımla tamlasana elimi yüzümü yıkasana sevginle ayı alıp güneşini koy gökyüzüme hadi durma gülüşünü giyindir işe giderken ellerini koy çantama aman ha unutma yanağımda kalsın dudakların merak etme yüreğin...

SON YORUMLAR

Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on Evin Anahtarı
Rafet Canpolat on Evin Anahtarı
Atilla IŞIK on Evin Anahtarı
Deniz on Evin Anahtarı
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK