9 C
İstanbul
Salı, Eylül 22, 2020
Ana Sayfa Haber İZMİR TİYATROLARI DERNEĞİ AÇIKLAMASI

İZMİR TİYATROLARI DERNEĞİ AÇIKLAMASI

İZMİR TİYATROLARI DERNEĞİ AÇIKLAMASI

Devlet Tiyatroları, Opera ve Balesi ve Güzel Sanatlarda emekçi kıyımının yaşandığını öğrenmiş bulunuyoruz.

Ellerine sarı zarf tutuşturulan sanatçılar ve teknik elemanlar “güvenlik soruşturması” bahanesiyle işten çıkarılmışlardır.

Hiçbir mahkeme kararı olmadan ve uzun yıllardır çalıştıkları halde ( ki 15 Temmuz sürecinde tüm devlet kurumlarında çalışan sözleşmeliler de güvenlik soruşturmasından geçmişlerdi) böyle bir uygulamayla karşılaşan emekçilerin yeni bir açıklamayla işlerine geri dönmeleri sağlanmalı ve mağduriyetleri derhal önlenmelidir.

Bu sanata ve sanatçıya karşı AKP iktidarının bakışında ilamın malumudur.

Yöneticiler derhal yönetim kurullarını toplamalı ve bu akıl almaz uygulama durdurulmalıdır.

Eğer yöneticilerin elinden idari bir şey gelmiyorsa haysiyetli davranıp makamlarından ayrılmaları olması gerekendir. Bu seçilmiş sanatçı temsilcileri için elzemdir.

“Susma.. Sustukça sıra sana gelecek.” şiarı kadrolu sanatçılara hatırlatılmalıdır.

Kültür-Sen, Detis, Tobav gibi sanat örgütlerinin çağrılarına kulak verilmelidir. Bu örgütlenmelerle ciddi bir muhalefeti örgütlemek için işbirliği yapılmalıdır.

Kamuoyu acilen bilgilendirilmeli ve toplumsal bir muhalefet örgütlenmeye çalışılmalıdır.

Gün örgütlenme günüdür.

Papaz Martin Niemöller’in sözü kulaklarımızdan hiç çıkmamalıdır:

“Naziler önce komünistler için geldiler, bir şey demedim çünkü komünist değildim.

Sonra Yahudiler için geldiler ve bir şey demedim çünkü Yahudi değildim.

Sonra sendikacılar için geldiler ve bir şey demedim çünkü sendikacı değildim.

Ve sonra benim için geldiklerinde ise çevremde benim için bir şeyler diyecek kimse kalmamıştı.”

Saygılarımızla..

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

ÇOK OKUNANLAR

YANNİS RİTSOS’UN ŞİİRİNDE DÜŞSEL VE MELANKOLİK ÖĞELER

Günümüz şiiri diyebilirim ki, Yannis Ritsos’un şiirinin zirveye çıkmasıyla, birlikte bir gerilemenin içine girmiştir. 18. Yüzyılın ve 19. Yüzyılın önemli sanat eylemliliği...

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALLERİ

A. Halûk Ünal 15. İşçi Filmleri Festivali (İFF) bitti ve geldiği nokta itibariyle, arkasındaki yaratıcılar...

DÜNYA COVİD19’A TESLİM OLDU

Cahit BÜÇKÜN DÜNYA, COVID-19’A TESLİM OLDU, “SÜRÜ BAĞIŞIKLIĞI” ANLAŞMASI YAPTI!Başta eşitlikçi ve insanı yaklaşımla Covid-19’ı sıfırlayan ve akıllı...

TAMLASANA

TAMLASANA   Uyandım yine eksik yanımla tamlasana elimi yüzümü yıkasana sevginle ayı alıp güneşini koy gökyüzüme hadi durma gülüşünü giyindir işe giderken ellerini koy çantama aman ha unutma yanağımda kalsın dudakların merak etme yüreğin...

SON YORUMLAR

Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on Evin Anahtarı
Rafet Canpolat on Evin Anahtarı
Atilla IŞIK on Evin Anahtarı
Deniz on Evin Anahtarı
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK