9 C
İstanbul
Cuma, Ocak 21, 2022
Ana Sayfa Anı HÜSEYİN İNAN'DAN BİR ANI

HÜSEYİN İNAN’DAN BİR ANI

 

HÜSEYİN İNAN’ın idam edilmeden önce Hasan Basri Aydın’ın Malatya’daki evine gelişi.

Hasan Hoca, Malatya’nın Fırat mahallesinde bulunan evinin bahçesinde üç koyun beslerdi.

Her gelen misafire numaradan bu koyunlardan birisini ikram için kesmeye yeltenirdi, misafirler de bunu ciddiye alır engel olurdu.

Bir gün Deniz Gezmiş’le birlikte idam edilen yoldaşımız Hüseyin İnan ile beraber Hasan Hoca’nın evine gidecektik. Gitmeden önce Hoca’nın bu numarasını anlattım ona. “Bak Hüseyin, Hasan Hoca koyunu kesmeye kalkarsa engel olma” dedim; “Bakalım sana ikram için gerçekten kesecek mi…”

Hasan Hoca’nın evine gittik, birbirlerine sarıldılar, hasretle öpüştüler… Hasan Hoca, “Süleyman sana numaramı anlatmıştır, ama bu sefer koyunu keseceğim hiç itiraz etme” dedi ve Hüseyin İnan’ın itirazına fırsat vermeden koyunu yere yatırdı…

Yıl 1971. İsrail başkonsolosu Efraim Elrom öldürülmüş ve Nihat Erim hükümeti ülkeyi saran bir tutuklama hareketi başlatmıştı.

Malatya’da Hasan Basri’nin de aralarında olduğu devrimciler grubu olarak gözaltına alındık ve Diyarbakır’a götürüldük.

Hepimizi askeri bir alanda topladılar. Tüm esirler sıraya dizilmiş kimlik tespiti yapılıyordu. Kimlik tespitinden sonra cezaevine sevk ediliyordu.

Bir hava yüzbaşı masada isimlerimizi yazıyor, bir albay da ayakta dikilmiş onu izliyordu.
Önde ben, arkada Hasan Hoca vardı.

İsmimi yazan yüzbaşı bana “Üzerinde fotoğrafın var mı” dedi. Cüzdanımdan fotoğraf çıkarıp verdim. Hasan Hoca albaya döndü, “Komutan benim fotoğrafım yok, Süleyman’a söyle bana bir fotoğraf ödünç versin çıktığımızda kendisine veririm” dedi.

Albay şaşkın şaşkın bakarken, Malatya’dan Diyarbakır’a işkence ile geçen bir günün ardından biz esir devrimcileri kahkahaya boğmuştu.

1 YORUM

  1. Ne hoş… gidenlerin ardında, böyle anıların kalmış olması. Paylaşım için teşekkür ederiz. İşimiz zor da olsa, aranan da olsak, tutuklu da olsa; en zor anımızda bile insani yönümüzü, mizahı elde bırakmamış olmak bile başlı başına ders çıkarmamız gereken bir durum diye düşünüyorum. Saygılarımla…
    Hasan GÜL

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

ÇOK OKUNANLAR

SANATIN SIR’LANAN SERÜVENİ

“Sanatın evrenselliği, sanatın toplumları bir ilke, bir amaç uğruna birleştirici özelliği, toplumlar üzerindeki fikirsel ve duygusal etkisi tartışılamaz. Bu etki eski dönemlerden günümüze değin...

Kenar Mahalle Rapsodisi

Susunca taşlaşır insan nadasa bırakılmış dağ olur yaban. Tulumba sesinde yorulur ruhu çalınmış hayatlara büyür. Aldanır kahverengiden kar kuşu şuncağız ömür kışlarına kenar mahalle leylek yuvası çatılarda bahar rapsodisi.

EMİN KARACA ESERLERİYLE YAŞIYOR!

EMİN KARACA ESERLERİYLE YAŞIYOR!                                          ...

YA İSYAN EDECEĞİZ YA DA OTURUP PADİŞAHLARIN FİLMLERİNİ SEYREDECEĞİZ!

Çekimleri pandemiden önce tamamlanan filmin senaristi ve yönetmeni Metin Yeğin'le “Grev”le ilgili Ezgi Sivrikaya’nın röportajını izin alarak paylaşıyoruz. EZGİ SİVRİKAYA: Filmi çekmeye ilk olarak nasıl...

SON YORUMLAR

Mehmet Konyali on GICIR GICIR
Bilgehan Oğuz on “ÖDÜL SİSTEMİ”
Rasim Aşın on “ÖDÜL SİSTEMİ”
Ikbal kaynar on 46’LI
Yuksel on HIDIR DAYI
Gülbahar Yılmaz on ABU
Mustafa Düzgün on İZLER
B.Nur Erkoç on İZLER
Nur Erkoç on ASKIDA EKMEK
Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on BOŞ EV
Rafet Canpolat on BOŞ EV
Atilla IŞIK on BOŞ EV
Deniz on BOŞ EV
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK