9 C
İstanbul
Pazar, Eylül 27, 2020
Ana Sayfa Haber Haydar ERGÜLEN'e Tepki Büyüyor

Haydar ERGÜLEN’e Tepki Büyüyor

Klaros yayınlarının sorumlu yazarlarından Nuray Tunç sosyal medya hesabından böyle bir paylaşımdan bulundu.

‘Bin kez söyledim binbir olsun..
ŞİİR PROJE DEĞİLDİR
Online okulu atölyesi dersliği kentliği geceliği haftalığı yıllığı olsun’

Yılların şairi, eleştirmeni Şerif Timurtaş ise paylaşımı şöyle. ‘çoğu şair bugün 830 tl’ye şair yetiştirenlere iki çift laf edemedi yazık’

Eleştirmen, şair, Niçin gazetesi yazarı İsmet Alıcı ise Haydar Ergülen’i görmek gerek dedi, ama genel olarak sanatın metalaşmasını gözardı etmeden.’Çoğu arkadaş Haydar Ergülen’in şiiri satmasına kızıyor. Haklı yanları da var. Bazıları da parası olan izler bahane diyor. Aslında sorun sanat etkinliklerin metalaşması sorunu. Örneğin kimse büyük paralar kazanan müzisyene bir şey demiyor.

Bir tabloyu milyarlara satan ressama. Yayınevinden yayınevine milyonlarca transfere. Üniversitelerin başlattığı yaratıcı yazarlık kurslarına. Tek tek yazarların yaptığı yaratıcı yazarlık eğitimine. Biliyorsunuz değil mi? postmodern edebiyatın dayandığı sanat anlayışı insansız eklektik sanat. İşte bu yaratıcı yazarlık kurslarında bu topluma şırınga ediliyor. Yazarlar şairler mi, hele burnundan kıl aldırmayanları artık normal arkadaşa giderken bile şu kadara şu kadara giderim. İçkiler ve yemekler sizden olur, diyenleri var.

Bu kadar ki, ağzından çıkan her sözün tanrısal bir anlamı olduğuna inananı.Haydar Ergülen’i bu kadar şımartırsanız, her dergi yazı isterse, her yerde afişe ederseniz olacak olan budur. Bne sanatın her türlü metalaşmasına karşıyım. Neden mi basit. Sanat insanlığın ortak mirası, birilerinin babasının malı değil’.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

ÇOK OKUNANLAR

YANNİS RİTSOS’UN ŞİİRİNDE DÜŞSEL VE MELANKOLİK ÖĞELER

Günümüz şiiri diyebilirim ki, Yannis Ritsos’un şiirinin zirveye çıkmasıyla, birlikte bir gerilemenin içine girmiştir. 18. Yüzyılın ve 19. Yüzyılın önemli sanat eylemliliği...

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALLERİ

A. Halûk Ünal 15. İşçi Filmleri Festivali (İFF) bitti ve geldiği nokta itibariyle, arkasındaki yaratıcılar...

DÜNYA COVİD19’A TESLİM OLDU

Cahit BÜÇKÜN DÜNYA, COVID-19’A TESLİM OLDU, “SÜRÜ BAĞIŞIKLIĞI” ANLAŞMASI YAPTI!Başta eşitlikçi ve insanı yaklaşımla Covid-19’ı sıfırlayan ve akıllı...

TAMLASANA

TAMLASANA   Uyandım yine eksik yanımla tamlasana elimi yüzümü yıkasana sevginle ayı alıp güneşini koy gökyüzüme hadi durma gülüşünü giyindir işe giderken ellerini koy çantama aman ha unutma yanağımda kalsın dudakların merak etme yüreğin...

SON YORUMLAR

Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on Evin Anahtarı
Rafet Canpolat on Evin Anahtarı
Atilla IŞIK on Evin Anahtarı
Deniz on Evin Anahtarı
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK