9 C
İstanbul
Perşembe, Ekim 1, 2020
Ana Sayfa Kitap EROL BÜYÜKMERİÇ’İN CEMAL SÜREYA VE ÇOCUK KİTABI ÜZERİNE

EROL BÜYÜKMERİÇ’İN CEMAL SÜREYA VE ÇOCUK KİTABI ÜZERİNE

EROL BÜYÜKMERİÇ’İN CEMAL SÜREYA VE ÇOCUK KİTABI ÜZERİNE

Erol Büyükmeriç’i çok uzun yıllar öncesinden tanırım. Sürekli farklı konularda eserler üreten, karikatür dersleri veren, zamanında kimya öğretmenliği yapmış, Haydarpaşa dahil olmak üzere farklı demiryollarında memurluk yapan aktif bir yazar-çizer. Eskişehir Tekeciler köyünde çocuklar için şiir atölyesi etkinlikleri yaptığı işlevsel bir Sanat Evi açtı. Çocuk kütüphanesi kurdu. Rahmi Emeç’ten sonra TYS’nin Eskişehir temsilciği görevini yürüttüğü şu sıralar yine çalışmalarına son hızla devam ediyor.

Çocuklar üzerine Tudem Yayınlarından çıkan ikinci kitabı Cemal Süreya ve Çocuk öykü kitabının resimlerini Zeynep Özatalay çizmiş.

     “Şanssızım diyemem ben kendi payım 
       Oluyor böyle şeyler ara sıra
       Sözgelimi okul kitaplarına girmez şiirim

Bütün çocuklar anlar da.”  dese  Cemal Süreya, Erol Büyükmeriç çocuk ile Cemal Süraya’yı öyle güzel buluşturmuş ki okumayı çok seven çocuk bir kitapçıda karşılaştığı  Cemal Süreya’nın sıcak ilgisini görünce doğaçlama şiir bile yazmış oracıkta.

Ödevi için Afrika ile ilgili bir kitap arayan Berk tesadüf eseri Cemal Süreya ile tanışır ve küçük yüreğinden dökülen gerçek bir şairle paylaşma şansı bulur.

Bir şair ile çocuğun dostluğuna dayanan öyküsüyle Cemal Süreya ve Çocuk, çocuklar için bazı karşılaşmaların ne kadar ilham verici olabileceğini gösterirken, onları Türkçenin en iyi şairlerinden biriyle tanıştır.

Not: Erol Büyükmeriç: Cemal Süreya ve Çocuk, Tudem Yayınları 48 Sayfa

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Önceki İçerikTeması Olmayan İnsansız Şiir
Sonraki İçerikULRIKE MEINHOF

ÇOK OKUNANLAR

YANNİS RİTSOS’UN ŞİİRİNDE DÜŞSEL VE MELANKOLİK ÖĞELER

Günümüz şiiri diyebilirim ki, Yannis Ritsos’un şiirinin zirveye çıkmasıyla, birlikte bir gerilemenin içine girmiştir. 18. Yüzyılın ve 19. Yüzyılın önemli sanat eylemliliği...

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALLERİ

A. Halûk Ünal 15. İşçi Filmleri Festivali (İFF) bitti ve geldiği nokta itibariyle, arkasındaki yaratıcılar...

DÜNYA COVİD19’A TESLİM OLDU

Cahit BÜÇKÜN DÜNYA, COVID-19’A TESLİM OLDU, “SÜRÜ BAĞIŞIKLIĞI” ANLAŞMASI YAPTI!Başta eşitlikçi ve insanı yaklaşımla Covid-19’ı sıfırlayan ve akıllı...

TAMLASANA

TAMLASANA   Uyandım yine eksik yanımla tamlasana elimi yüzümü yıkasana sevginle ayı alıp güneşini koy gökyüzüme hadi durma gülüşünü giyindir işe giderken ellerini koy çantama aman ha unutma yanağımda kalsın dudakların merak etme yüreğin...

SON YORUMLAR

Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on Evin Anahtarı
Rafet Canpolat on Evin Anahtarı
Atilla IŞIK on Evin Anahtarı
Deniz on Evin Anahtarı
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK