9 C
İstanbul
Çarşamba, Eylül 30, 2020
Ana Sayfa Genel Ahir Aforizmalar

Ahir Aforizmalar

Ahir Aforizmalar

  1. Var olmanın nesnel bir anlamı yoktur, siz ne anlam yüklerseniz odur.
  2. Bireyin neliğini belirleyen sadece içine doğduğu nesnel koşullar değil, nesnel koşullar ile kendi eylem tercihlerinin bileşkesidir. Birey, bu koşullara “göre” veya “rağmen” kendini inşa eder.
  3. Özgürlük, herhangi bir erk figürüne havale etmeden kendi varoluşunun sorumluluğunu almak ve bu sorumluluğun gerektirdiği zihinsel ve kılgısal emeği sarf etmektir.
  4. Gerçek özgür insan, zihnindeki tüm putları yıkabilmiş kişidir, diğerleri ise köle kalmaya devam ederler.
  5. Hayattaki en büyük başarı, içine doğduğunuz dogmaları kafanızda yıkabilmektir. Bunun için sadece bilmek yetmez, size doğru belletilenleri sorgulamaya yetecek cesaret, içsel mücadele iradesi ve bu doğrultuda zihinsel emek gerekir.
  6. Hangi dine inanırsa inansın, çoğu insanın gerçek tanrısı, kendi egosudur.
  7. İktidar, hem kapitalist hem de sosyalist toplumlardaki en tehlikeli olgudur ve ne kadar çok insan arasında paylaştırılırsa tehlikesi o kadar azalır.
  8. Ben, içine doğduğum ırkım, milliyetim, cinsiyetim ve din değilim. Ben, çocukluğumdan bu yana itaat etmeye zorlandığım resmi ideoloji değilim. Bunlar ben değil; ben, olmayı seçtiklerimim. Ben, kendimi ne şekilde inşa ettiysem oyum.
  9. Şiir (genelde sanat), her şeyden önce bir etik meseledir. Eğer etik bir mücadeleniz yoksa, şiirin erk odaklarına biat etmeden dimdik durmuyorsanız, şiiri kirli kişisel çıkarlarınız için sömürmeyi reddetmiyorsanız, anca sözcüklerle oynayan bir şaklaban olabilirsiniz.
  10. Güpegündüz elimde estetik feneriyle nitelikli şiir, etik feneriyle haysiyetli şair arıyorum.
  11. Poetik ve etik kavgası olmayanın şiiri de yoktur.
  12. Ben şiir yazmam; şiir bana kendini yazdırır. Benim işim, şiire birikmektir.

Serkan Engin

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

ÇOK OKUNANLAR

YANNİS RİTSOS’UN ŞİİRİNDE DÜŞSEL VE MELANKOLİK ÖĞELER

Günümüz şiiri diyebilirim ki, Yannis Ritsos’un şiirinin zirveye çıkmasıyla, birlikte bir gerilemenin içine girmiştir. 18. Yüzyılın ve 19. Yüzyılın önemli sanat eylemliliği...

KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALLERİ

A. Halûk Ünal 15. İşçi Filmleri Festivali (İFF) bitti ve geldiği nokta itibariyle, arkasındaki yaratıcılar...

DÜNYA COVİD19’A TESLİM OLDU

Cahit BÜÇKÜN DÜNYA, COVID-19’A TESLİM OLDU, “SÜRÜ BAĞIŞIKLIĞI” ANLAŞMASI YAPTI!Başta eşitlikçi ve insanı yaklaşımla Covid-19’ı sıfırlayan ve akıllı...

TAMLASANA

TAMLASANA   Uyandım yine eksik yanımla tamlasana elimi yüzümü yıkasana sevginle ayı alıp güneşini koy gökyüzüme hadi durma gülüşünü giyindir işe giderken ellerini koy çantama aman ha unutma yanağımda kalsın dudakların merak etme yüreğin...

SON YORUMLAR

Özgür BAŞKAYA on #YargıtayTahliyeEt
Prof. Dr. İbrahim Bozkuş on HAŞHAŞ GAZETESİ VE KAYMAKAM ABDÜLKADİR AKSU
Ikbal kaynar on ŞİİRİM ISITIR SENİ
gulhan genc on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on Evin Anahtarı
Rafet Canpolat on Evin Anahtarı
Atilla IŞIK on Evin Anahtarı
Deniz on Evin Anahtarı
Arif Sürücü on ASKIDA EKMEK
Perihan sever dirican on ASKIDA EKMEK
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultan on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Neslihan Sultam on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gökhan GURBETOĞLU on ÖZLEDİĞİM ÇINAR ALTI
Gürel SÜRÜCÜ on HAYIR BABA TÜRBESİ
İlter koçak on HAYIR BABA TÜRBESİ
Fikret Ökmen on GUNDİ
Perihan sever dirican on GUNDİ
Hatem on GUNDİ
Selim DURMUŞ on GUNDİ
Hüseyin Ceylan on BERBER  
Tacettin Mert on İŞÇİ
Tacettin Mert on AGORA MEYHANESİ
Gökhan GURBETOĞLU on ANNE ÖP DENİZİ
Songül on ŞİDDET
İsmet Çallıbay on ANNE ÖP DENİZİ
Erdem KAYA on İKİ ARADA BİR DEREDE
Gürel Sürücü on ŞİİRE DAİR ÖNERİLER (2)
Hulusi keleş on AYRIK OTU
Gürel on AYRIK OTU
Mehmet İşbitiren on AYRIK OTU
Bir amatör futbolcu on AMATÖR TİYATROCULARIN DRAMI
Hasan GÜL on KUTSAL EKMEK